28. A vesszőből font ember

2013.10.28. 17:45

28. A vesszőből font ember (1973) - The Wicker Man

wicker3.jpgKicsit gondban vagyok. Jól tudjátok, hogy minden film, amelyet a maraton keretein belül bemutattok, teljesen friss élmény nekem. Éppen ezért problematikus egy kicsit a helyzet. Mert ha ezt a filmet korábban láttam volna, akkor egészen biztos nem válogattam volna be.

Ugyanis bár a filmet horrornak nevezik, én nem igazán hívnám annak. Sokkal inkább éreztem kriminek. Éppen ezért nem is fogom úgy bemutatni, mint egy horrorfilmet. Nem is tudnám, ugyanis a film atmoszférája minden csak nem félelmetes, ijesztő vagy nyugtalanító. Ez egy tiszta horror film esetén probléma lenne, de A vesszőből font ember van egy egészen más jellegű hangulattal a kecsegtet. A filmnek egyfajta hipnotikus, kicsit bizarr jellege. Némely pillanatában talán még álomszerűnek is lehetne nevezni. Ez a sajátos jelleg bár érdekes, sajnos nincs  annyira erősen jelen, mint amennyire kéne. Talán, ha rámentek volna még jobban erre a vonalra, akkor tényleg horrornak érezném a filmet.

Bár a történet relatíve érdekes, de némileg kiszámítható, és a végére kicsit tönkre is vágják. Már egyszer-kétszer leírtam, hogy mi a véleményen a film végére passzivá váló főhősökről, most ezt nem fogom még egyszer megtenni. Azonban a végén kívül is vannak gondok a sztorival. Igazából, amikor megnézzed, akkor nem veszed észre a történet minden hibáját, de ahogy befejezted, és eltelik egy kis idő, belegondolva azért vannak bukfencek a filmben rendesen. Ahogy ezeket a sorokat írom, úgy is jutnak eszembe újak.

A főhős alakítása elégé túljátszott. Értem én, hogy azt akarják bemutatni, hogy keresztény létére mennyire kényelmetlenül érzi magát a pogány környezetben, de színészi játék minden csak nem hiteles. Ellenben Christopher Leet most is öröm nézni. Ő hozza azt, amit el lehet várni tőle.

Ami még fölhúzza a film értékelését az a néha ötletes operatőri munka, és a különös, de mégis működő dalbetétek. A vesszőből font ember nagyon gyakran nem hagyományos filmzenét használ, hanem némileg folkos dalbetéteket. Nem gondoltam volna, hogy ilyesmi működhet egy horrorfilm esetén, de mégis.

A filmet - bármennyire is klasszikus - nem tudom mindenkinek ajánlani, különösen ha horrorfilmet szeretnél nézni. Amennyiben egy misztikus krimire vágysz, akkor nyugodtabb szívvel tudom ajánlani. Nem tökéletes film még úgy se, de azért egy érdekes darab.

A bejegyzés trackback címe:

https://imaginarium.blog.hu/api/trackback/id/tr525603356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása